2012/10/01

Första Älgjakt`s Helgen Min

Liten Älgjakt`s Uppdatering!
Ja, då var älgjakten börjat och på lördag var det en jätte fin höstdag för att gå på jakt. Det var kalt på morgon men så steg solen upp så jag fick gå med solen i ansiktet mitt....åh, vad härligt med en vacker och magisk morgon stund i älgskogen, det var så magisk skogen täckt med frost och sen kommer solen och lyste upp frost skogen blev så vackert... Det blev ingen älg på lördagen, men jag fick se ko med tvilling kalvar.
På söndag blev det en bra start på dagen, efter en halvtimme med älgjakt så blev det en älgkalv. Det var en fin älgkalven och hade en bra storlek för att vara en ensam kalv. Så var det till slakteriet och slakta kalven och när vi var färdig med å ta hand om kalven, så var det ut i älgskogen igen. Det blev en lång och härlig dag på söndag, men vi fick inte nå mer älgar på söndag fast det var mycket liv i skogen med älgar som var i mycket aktiv. Jag ska inte klaga det här var jo bara förste helgen med jakt, vi har jo manga helger med jakt framför oss... På söndag fick jag oxå se levande älg som var en ko som sprang framför mig, är så roligt å få se älgar då blir det jo extra, extra spännande:). 
Var meningen att vithunden skulle vara med mig å jaga i Norge med så blev det inte pga att hon började precis löpa förra veckan...jaja, så kan det gå när man har tikar och dom börjar löpa första älgjakts helgen.

Ha en super trevlig vecka allihopa!!
Och hoppas det går bra för era vithundar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar